Translate

donderdag 31 mei 2012

Pappardelle met andijvie

Twee dagen BHV-training en een startende verkoudheid/hooikoorts...
Voel me beroerd als ik thuiskom. Gelukkig wederom een snelle maaltijd. Nog nooit zo andijvie verwerkt, is weer eens wat nieuws.
Met zweet op de rug wordt de maaltijd afgeleverd... ik haal maar een trap.
Zelf plof ik thuis mijn bed in... hatsjoe!
 

3 rode uien, in partjes
1/2 el balsamicoazijn
1 el bruine basterdsuiker
4 el olijfolie
300 g pappardelle (pasta)
1 zak gesneden andijvie (400 g)
1 mespunt nootmuskaat
1 zakje hazelnoten (75 g) 

Verwarm de ovengrill voor. Schep de ui in een bakblik om met de balsamicoazijn, de suiker en 2 el olie en strooi er peper en zout over. Schuif het bakblik 10 cm onder de hete grill en rooster de ui in 15-20 min. bruin en gaar. Schep af en toe om. Kook de pappardelle gaar volgens de aanwijzingen op het pak. Verhit 2 el olie in een wok en roerbak de andijvie in 3-4 min. beetgaar. Breng de groente op smaak met peper, zout en nootmuskaat. Rooster de hazelnoten in een droge koekenpan goudbruin, laat ze even afkoelen en hak ze grof. Giet de pappardelle af en schep de pasta door de andijvie in de wok. Meng alles goed en verdeel de pasta met groente over 4 warme diepe borden. Verdeel de geroosterde ui en de hazelnoten erover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten