Translate

dinsdag 24 april 2012

Spinazie met pesto en zongedroogde tomaatjes

Drie pannen op het vuur... 2 wok en een koekenpan...
Was wat passen en meten, maar een snelle maaltijd.
Zelf gekozen voor wilde spinazie in plaats van gewone .
Spinazie gaat daarna in een verwarmde pan en de krieltjes gaan in de alu-folie.
Ik tref alleen de dochter des huizes aan, die bij alles roept dat het lekker is....
Vriendin komt aangewandeld, moest na een drukke dag d'r hoofd leegmaken. Afgesproken dat ik donderdag iets eerder kom, ze gaan daarna naar Cirque du soleil......
Bij thuiskomst wok ik mijn portie en bak ik de krieltjes.....


800 gram spinazie
600 gram krieltjes
potje zongedroogde tomaatjes in olie (uitlekgewicht 150 gram)
pesto
50 gram pijnboompitten
olijfolie
teentje knoflook

Was de spinazie en laat goed uitlekken. Verwarm de olijfolie in een wokpan, en pers het teentje knoflook erin uit. Wok de spinazie 5 minuten in de olie.
Bak de aardappeltjes in een andere koekenpan goudbruin. Strooi er een beetje zout over (naar smaak).
Snij de zongedroogde tomaten in kleine stukjes.
Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan op een zacht vuurtje mooi bruin.
Als de spinazie beetgaar is, laat je hem weer goed uitlekken. Daarna roer je er twee eetlepels pesto doorheen, de zongedroogde tomaatjes en de pijnboompitjes.
Serveer direct, samen met de knapperig gebakken aardappeltjes. Daar mag een beetje mayo bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten