Translate

donderdag 2 februari 2012

Goulash en de tortilla's voor gezin 2

Vandaag sta ik voor een uitdaging...ga voor 8 mensen koken.
Heb in de kookboeken zitten snuffelen en kom een vegetarische goulash tegen, een 1-pans gerecht... leek me lekker en makkelijk.
Als ik de avond ervoor al de basis maak zie ik dat voor 1 gezin ik de grootste pan moet gebruiken.... Besluit om de over gebleven wraps in te zetten voor gezin 2.... het gerecht van gisteren, maar dan in vegetarische vorm.
De goulash staat startklaar als ik thuis zou komen, de wraps kosten niet zoveel tijd.
Als ik bij mijn werk 's middags mijn fiets wil pakken zie ik dat een of andere onverlaat het ventiel eruit heeft gehaald.... DAMMM! daar gaat mijn planning.
Met de bus naar huis en de 2 gezinnen gemeld dat ik niet kan brengen.
Vriendin stelt voor om het te halen en kan meteen voor gezin 2 meenemen.
Met 2 verschillende geuren in huis piep ik de hutspot op die in de vriezer zat, bak een worstje en bedenk voor morgen een maaltijd.
Vriendin komt dan - samen met iemand anders- in een andere hoedanigheid eten.....


1 bakje vleesvervangers
5 grote uien
1 rode, 1 groene en 1 gele paprika
3 teentjes knoflook
blikje tomatenpuree, 140 gram
paprikapoeder
500 gram voorgekookte krieltjes (of overgebleven aardappelen)
2 eetlepels ketjap manis
2 eetlepels bloem
zout en peper
groentebouillonblokje
olijfolie

Bak in een aparte pan de vleesvervangers in een beetje olijfolie bruin.
Hak de uien in niet te kleine stukken en bak ze in hete olijfolie, in een grote wok, tot ze glazig zijn.
Maak de paprika's schoon, verwijder de zaadlijsten en snij in niet te kleine stukken. Doe de paprika's bij de uien in de pan en bak nog 3 minuten door. Voeg de knoflook samen met de tomatenpuree, paprikapoeder, ketjap, zout en peper, het bouillonblokje en een halve liter kokend water toe. Roer goed door.
Strooi de bloem over de saus en roer weer even goed door. Doe dan de krieltjes erbij, en laat het geheel nog een paar minuten sudderen.
Voeg op het laatste moment de stukjes vleesvervanger toe, roer door elkaar en dien het op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten