Translate

woensdag 4 december 2013

Cur­ry van (mini­) groente met kip

Ga horen of ik wel of niet moet koken.... en voor hoeveel... Had al een recept uitgezocht, maar als ik de mail krijg wil ik toch wat anders. Dit kom ik tegen en is snel genoeg om ook als avondeten te dienen voor mij.... Het wordt koken voor 2.
Kom 1 schaal minigroente tegen, besluit er een kleine broccoli en bloemkool doorheen te mengen.. scharrel nog wat amandelschaafsel erbij... mmmmmmm


300 g basmatirijst
3 el zonnebloemolie
2 uien, in halve ringen
300 g kipfilet, in stukjes
2 el milde Indiase currypasta
2 rode pepers
2 schalen minigroente (a 200 g)
1 blik kokosmelk (400 ml)
1 bakje koriander (15 g), grofgesneden

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verhit de olie in een wok en roerbak de ui 3 min. Voeg de kip en currypasta toe en bak 3 min. mee. Snijd het steeltje van 1 rode peper. Halveer de peper in de lengte en verwijder met een scherp mesje de zaadlijsten. Snijd het vruchtvlees fijn. Voeg samen met de haricots verts uit de verpakking van de minigroente en kokosmelk toe aan de currypasta. Breng aan de kook en laat 4 min. koken. Halveer de maïskolfjes in de lengte en voeg samen met de bimi toe en laat nog 2 min. koken.
Snijd het steeltje van de andere rode peper. Rol de peper tussen je handen zodat de zaadjes eruit vallen. Snijd de peper in ringetjes en garneer de curry ermee. Bestrooi met de koriander en serveer met de rijst. Lekker met een partje limoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten