Translate

woensdag 5 maart 2014

Kipcurry met bloemkool en rijst

De een-na-laatste keer voordat ik aan m'n nieuwe baan begin en even pas op de plaats maak. Kook op
woensdagavond en breng uit donderdagochtend weer weg.... heb een beetje het gevoel "iets onder de leden" te hebben... met zware armen en benen fiets ik het ommetje...... De kapper is al met een klant bezig..... ik prik op de ijskast een briefje met wat ik heb gemaakt en de waarschuwing dat ik hier na nog maar 1 keer kom.


1 grote ui
2 serranopepers, zonder zaadjes
2 tenen knoflook, gepeld
2 eetlepels verse geraspte gemberwortel
2 eetlepels olijfolie
2 theelepels kerriepoeder
2 ontvelde, uitgebeende kippenborsten
zout en peper
4 dl kokosmelk uit blik
1 bosje verse, gehakte koriander
1 bloemkool
1 plukje munt
basmatirijst

Hak de ui, pepers en knoflook, doe er de geraspte gember bij en laat het mengsel een paar minuten in de olie zweten. Doe het kerriepoeder erbij en roerbak dat in een paar minuten mee. Hak de kippenborsten in hapklare stukjes en doe ze bij het mengsel. Laat ze een paar minuten meebakken en voeg naar smaak zout en peper toe.
Giet de kokosmelk bij het mengsel en laat het ongeveer 20 minuten op laag vuur pruttelen, tot de stukjes kip gaar zijn. Strooi er de gehakte koriander over.
Serveer er met muntblaadjes gekookte bloemkool en basmatirijst bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten