Translate

dinsdag 18 december 2012

Andijvietaart met cashewnoten en een tomatensalade

Vandaag de laatste keer voor dit jaar.... we sluiten af met een taart. Ik lever het af en laat ze raden welke groente ik hier voor gebruikt heb.
Er wordt een kale tomatensalade bij geadviseerd, maar ik vindt nog een rode ui en lekkere stukjes feta. Dressing apart, ben benieuwd of ze merken dat er oregano olie doorheen zit.
Ik heb ook hartige taart, ik met prei.... jammm


5 plakjes bladerdeeg, ontdooid
 krop andijvie (ca. 650 g)
3 eieren
125 ml slagroom
100 g ongezouten cashewnoten
150 g oude kaas, geraspt
6 tomaten
Bovenkant formulier

Oven voorverwarmen op 200 ºC. Plakjes bladerdeeg op elkaar leggen en uitrollen tot ronde deeglap van ca. 30 cm doorsnede. Quichevorm met deeg bekleden en met vork gaatjes in deegbodem prikken. Andijvie in repen snijden, wassen en met aanhangend water in hapjespan op matig vuur in 5 min. laten slinken. Andijvie in vergiet goed laten uitlekken. In kom eieren loskloppen met slagroom, zout en peper. Andijvie, noten en helft van kaas erdoor scheppen. Eimengsel overdoen in taartvorm en rest van kaas erover strooien. Taart in oven in 25-35 min. goudbruin en gaar bakken. Intussen tomaten in dunne plakken snijden en besprenkelen met een dressing. Andijvietaart in punten gesneden serveren met tomatensalade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten