Translate

vrijdag 16 december 2011

P(l)annen

Ooit begonnen in het 3e jaar van de HBO opleiding, eetgroep...
Toen met z'n achten, nu zijn er na 25 jaar nog 3 actief over.
Gezellig een hapje doen en bijkletsen.
Omdat ik werkzoekend ben wordt er door een geadviseerd om zelfstandige te worden. Hoewel ik hier niet voor kies komt het gesprek op koken en koken voor anderen......
Een meldt dat zij in het dagelijkse leven knel komt op sommige dagen en dat het fijn zou zijn dat iemand voor haar de maaltijd kon verzorgen.
We gaan hier niet verder op in, maar er is zeker een zaadje geplant.
Hoe, wat, waar.... dat blijven struikelblokken, maar het idee heeft zich in mij vast gezet.
Dan gaan er vrienden verhuizen. Hebben een paar grotere pannen over omdat zij van gas overgaan op inductie.... dit is een extra zetje in de rug.

Dus... in december van het afgelopen jaar mail ik en heb een gesprekje over wat de bedoeling zou zijn en hoe we dit vorm kunnen geven. Bij betreffende familie aan de keukentafel worden er plannen gesmeed. Aan de dochter des huize wordt gevraagd wat ze niet lust. Na even nadenken zegt ze: "Oesters", daar hou ik ook niet van.... Verder blijft het stil, dus dat geeft mij genoeg ruimte om te experimenteren, zonder al te veel beperkingen.
 
De week voor kerst wordt het eerste experiment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten